داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران هرات را بر عهده گرفت عکس‌هایی از مراسم تشییع پیکر شهدای حمله به مسجد شیعیان در هرات راه آهن ایران برای حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه مجددا اعلام آمادگی کرد کاظمی‌قمی، کرزی و عبدالله حمله به شیعیان در هرات را محکوم کردند ویدئو | شناسایی خانواده شهید «نسیم افغانی» پس از سال‌ها گمنامی سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد تمجید وحید شمسایی از عملکرد افغانستان در جام ملت‌های آسیا + فیلم شهادت ۷ نمازگزار در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) در هرات صعود چهارپله‌ای فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: از شادی ملت خوب افغانستان خوشحال هستم ویدئو | شادی مردم هرات پس از راهیابی تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی ویدئو | هیجان گزارشگر افغانستانی پس از صعود تیم ملی فوتسال کشورش به جام جهانی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و قرقیزستان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شگفتی سازی افغانستان با هدایت مربیان ایرانی | تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی صعود کرد مشهد خانه فوتسال افغانستان مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس
سرخط خبرها

هلال احمر تایباد: ۳۶۴ هزار و ۵۲۵ مهاجر افغانستانی آموزش‌های خطرات «مین» را فرا گرفتند

  • کد خبر: ۲۱۵۸۰۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
هلال احمر تایباد: ۳۶۴ هزار و ۵۲۵ مهاجر افغانستانی آموزش‌های خطرات «مین» را فرا گرفتند
رییس جمعیت هلال احمر تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: ۳۶۴ هزار و ۵۲۵ مهاجر افغانستانی از ابتدای امسال تاکنون هنگام خروج از ایران در گذرگاه مرزی دوغارون، آموزش‌های لازم در زمینه خطرات مین را فراگرفته اند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی رمضانی روز چهارشنبه در این باره گفت: این اقدام انسان‌دوستانه را جمعیت هلال احمر تایباد با برگزاری میانگین روزانه ۲۰ کلاس آموزشی در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین انجام داده است که براساس پایش و ارزیابی‌های انجام شده نقش زیادی در کاهش حوادث ناشی از برخورد مین و انواع ادوات منفجر نشده برای اتباع افغانستانی در این کشور داشته است.

وی ادامه داد: افرادی که آموزش می‌بینند شامل اتباعی هستند که به صورت داوطلبانه قصد بازگشت به افغانستان را دارند و از سراسر ایران گذرگاه زمینی دوغارون را برای برگشت به کشور خود انتخاب می‌کنند.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد اظهار کرد: روزانه هشت مربی ایرانی و افغانستانی هلال احمر، اتباع افغانستانی را از نحوه نشانه گذاری مناطق مین گذاری شده و نحوه اجتناب از برخورد با مین و مواد منفجره نشده آگاه می‌کنند.

وی اضافه کرد: امسال ۶ هزار و ۵۱۷ کلاس آموزشی در بخش آشنایی با خطرات مین و ادوات منفجر نشده در مرکز پیش آگاهی از خطرات مین مرز دوغارون برگزار شده است.

رمضانی بیان کرد: مرکز پیش آگاهی از خطرات مین جمعیت هلال احمر تایباد از سال ۱۳۸۴ در مرز دوغارون فعال شد که در اسفند سال ۱۳۹۸ و با شیوع بیماری کووید ۱۹، به علت کاهش خروج اتباع افغانستانی از ایران، این مرکز آموزشی مدتی تعطیل شد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز مین افغانستان از سال ۲۰۰۵ میلادی هر ماه ۱۷۲ نفر از شهروندان آن کشور بر اثر برخورد با مین جان باخته‌اند که بدنبال آموزش‌های ارائه شده اکنون این میزان به ۴۰ نفر در ماه کاهش یافته است.

رییس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: باتوجه به این که معبر دوغارون از مهمترین مرز‌های خروجی برای اتباع کشور افغانستان به شمار می‌رود، احداث ساختمان مرکز آموزش‌های پیش آگاهی از خطرات مین که استاندارد‌های لازم را داشته باشد و بتوان خدمات بیشتری را ارائه کرد در این نقطه از کشور ضروری است.

سالانه افزون بر یک میلیون مسافر ایرانی و خارجی به صورت قانونی از طریق گذرگاه زمینی دوغارون بین ۲ کشور ایران و افغانستان رفت و آمد می‌کنند.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد. شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد واقع در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->